Fele sem igaz Mikulás
2017. december 06. írta: zoémi

Fele sem igaz Mikulás

vélemény

A hétvégén ¾ órán keresztül néztem az M1 műsorát (ne kérdezze senki, hogy miért, hosszú és amúgy is megmagyarázhatatlan).

Nehéz visszaidéznem, valószínűleg ennyi idő alatt több beszélgetést is hallhattam. Az egyikben Georg Spöttlével beszélgetett a műsorvezető (én nem ismer(t)em őt egyáltalán, ebből is látszik milyen tájékozatlan vagyok).

A műsorvezető hölgy a biztonsági szakértő úrral folytatott beszélgetés során úgy vetette fel a következő témát, mint aki egy korábbi beszélgetésre utal, miszerint azt már ugye tudjuk, hogy Németországban - a migránsok miatt  - már a CSOKI MIKULÁSOKAT SEM LEHET MIKULÁSNAK HÍVNI. Georg Spöttle ezt is megerősítette, az új elnevezés: Jahresende Männchen azaz év végi emberke.

Ez természetesen minden jóérzésű keresztény embernél kiverné a biztosítékot és úgy gondoltam, hogy ha igaz, erről azért nyilván találok még valamit a neten. És találtam is. Nagy felzúdulást keltett valóban a németek között a közösségi médiában a következő kép:

 inner_pict.png

Nagyon sokan megosztották és már nem lehet visszakövetni, hogy kitől indult ez a kép, viszont azok a blogok pl. ez, amiket olvastam a következőket tudták a hírről megállapítani:

A Lindt gyár termékkódja szerint a termékek Weihnachtsmann (Mikulás) néven lettek kategorizálva és a cég is megerősítette, hogy csak Mikulásokat gyártanak.

Az NDK-ban már létezett az év végi figura kifejezés, vélhetően a (vallási hátterű) Mikulás név helyettesítésére, sőt még szárnyas év végi figura is volt, ami angyalszárnyakkal rendelkezett (AZAZ NEM ÚJ AZ ELNEVEZÉS ÉS NINCS KÖZE A MENEKÜLTEKHEZ).

Ezt a kifejezést ismerve valaki egy boltban véletlenül vagy akarattal írhatta ki a csoki Mikulások nevét így (de nem kizárt a photoshop használata sem), amit egyesek az idegenekkel szembeni hangulatkeltésre használhattak fel.

Azaz ez a Mikulásos hír nagyon valószínű, hogy inkább év végi kacsa.

A téma egyáltalán nem vág a blog témájába, de így Szent Miklós napján szerettem volna ezt tisztázni.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroscipellok.blog.hu/api/trackback/id/tr3813450801
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása