Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk     -     kvíz
2017. június 13. írta: zoémi

Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk - kvíz

Kvíz, rejtvény, fejtörő

Bevallom sosem gondoltam, hogy egyszer még eljön az az idő, amikor újra rajongani kezdünk a Pál utcai fiúkért, Áts Feriért és a Grundért. Nem azért, mintha a könyv nem egy nagyszerűen megírt történet lenne és a szereplők ne lennének arra érdemesek, de azt hittem, hogy azért már eljárt felettük az idő - legalábbis úgy éreztem, hogy a legújabb generációt már nem fogják érdekelni. Egyetértettem azokkal, akik felhívták a figyelmet arra, hogy azóta (a történet 1889-ben játszódik) már MINDEN megváltozott, a mai gyerekek már nem érthetik, hogy miért ne lehetne mosolyogni a tanórán, teljesen más a mai nyelvezet, mások a problémák, más az élet.

De most nagyon örülök, hogy igenis kiderült, hogy a mai gyerekek is értik és érzik, hogy végeredményben nem sok változott, ma is vannak erősebbek, akik elveszik a kisebbektől a dolgaikat (igaz, már nem az üveggolyó a féltett kincsük), ma is élnek Nemecsekek, Bokák és persze Gerébek is. Tisztelendő erény a bátorság, a kiállás egymásért, a barátság. 

És lehet rajongani a fiúkért. Lehet kedvencet választani. Ismerni a nevüket. Ehhez készült ez az egyszerű kis fejtörő. Nem minden mondat hangzik el a zenés darabban, szóval a könyvet jól ismerők előnyben, de nagyon sok embertől azt hallottam, hogy a darab megnézése után elővette a könyvet is, úgyhogy remélem ezzel nem lesz probléma.

Jó szórakozást hozzá!

 

 

Nehezítésként nem adtam meg, hogy a nevek hány betűből állnak, úgy éreztem, hogy úgy túl könnyű lenne a feladat. Valószínűleg így sem nagyon nehéz, igyekeztem egy-egy jellegzetes mondatot választani.

A megfejtés is megtalálható a blogon, de csak legvégső esetben illetve ellenőrzésként javaslom megnézni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroscipellok.blog.hu/api/trackback/id/tr1712591107
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása